lead maliyeti nedir, nasıl düşürülür

Lead maliyeti internet reklamcılığı alanında oldukça önemli bir maliyet çeşididir. Bu yazımızda lead maliyeti nedir, nasıl hesaplanır, düşürmek için neler yapılabilir gibi soruların cevabını aradık.

Lead Maliyeti Nedir?

Lead maliyetinden önce lead reklamları anlamamız gerekmektedir. Lead reklamları ile conversion rate kavramı iç içe geçmiş kavramlardır. Conversion rate ise, dönüşüm oranı anlamına gelmektedir. Örneğin sitenin hedefi üye olan kişi sayısını artırmak ise tüm ziyaretçilerinin kaçının siteye üye olduğu hesaplanır ver dönüşüm oranı bulunmuş olur. Bu hedeflere ulaşma açısından çok çeşitli olarak reklam kampanyaları yürütülmektedir. Bu reklamların içermiş olduğu maliyete ise lead maliyeti denmektedir. Bu reklam modelinde milyon başına maliyet ve tıklama başına maliyet fiyatlandırma modellerinin aksine, reklam verenler ne olursa olsun yalnızca nitelikli bir kayıt için ödeme yaparlar.

Lead Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

Müşteri adayı üretme maliyeti, CPL olarak ifade edilmektedir. CPL ‘nin açılımı cost per lead ‘dir. CPL, dijital pazarlama kampanyasının etkisini ölçmek için kullanılabilecek iyi bir araç olabilir. CPL ‘nin hesaplaması ise şu şekilde yapılmaktadır.

Dijital Pazarlamaya İçin Toplam Harcama / Pazarlamadan Gelen Aday Sayısı

Örneğin bir PPC reklamına 2000 TL harcadınız ve 100 kişiyi aday konumuna getirdiniz. Müşteri adayı üretme maliyeti 2000 / 100 = 20 TL olacaktır. Bununla beraber müşteri adayı üretmek yatırım getirisi (ROI) ile de ilgilidir. ROI ile maliyet arasında doğru bir orantı vardır. ROI yüksek ise müşteri kazanmak için daha fazla para harcayacağınız anlamına gelecektir. ROI düşükse, müşteri adayı için düşük bir tutar ödemeniz gerekmektedir, yani düşük maliyetlidir.

Lead Maliyet Türleri Nelerdir?

Lead reklam türünde pek çok maliyet türü bulunmakla beraber burada özet bir şekilde önemli olanlarına değineceğiz.

Liste Alımı: Pazarlama yapmak için bir telemarketing listesi veya başka adreslerin listesini satın alma veya kiralama maliyetini ifade etmektedir.

Ajans ve İşçilik: Dijital pazarlama için başka bir ajans ile çalışmanın maliyeti olarak ifade edilmektedir.

Kampanya Oluşturma: Dijital pazarlama kampanyalarının etkili ve düzgün bir şekilde oluşturulmasının maliyetini ifade etmektedir.

Teşvik:  Potansiyel müşterilere verilen kuponlar veya indirimlerin maliyetini ifade etmektedir.

Diğer Maliyetler: Bir dijital pazarlamada açıklananları dışında kalan maliyet çeşidini ifade etmektedir.

Lead Maliyeti Nasıl Düşürülebilir?

Reklam kampanyası için büyük bütçeleriniz yoksa elde olan parayla daha fazla müşteri çekmek için CPL’yi kullanarak maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Bunu yapmanın birkaç farklı yolu bulunmaktadır.

  • Tıklama Başına Maliyetlerinizi Düşürün

Her tıklama, doğrudan CPL’yi etkileyecektir. Bir örnek vermek gerekirse, bir afişim 60 kişi tarafından tıklandığını ve her tıklamanın 10 TL maliyet içerdiğini düşünelim. Kullanıcılar web sitesine yönlendirildi ve potansiyel müşteri adaylarınız oldu. Web sitesini ziyaret eden kullanıcıların yalnızca %50 ‘si bir istek bıraktı. Bu durumda maliyet şöyle hesaplanacaktır.

CPL = Tıklama Sayısı x Tıklama Başına Maliyet / Müşteri Adayı

60 x 10 / 30 = 20 TL, yani bir müşteri kazanmak için harcadığınız tutar 20 TL olmaktadır. Dolayısıyla tıklama başına maliyet düşükse müşteri adayı başına gerçekleştirdiğiniz maliyette düşük olacaktır. Ancak bu durumun siteye gelen trafiğin kalitesini etkilediğini unutmayın. Tıklama oranlarını ve geri dönüşümleri düzenli olarak izlemek durumundasınız. Bu sayılar elde edilen CPL’den çok daha düşük bir durumdaysa, bu yöntem sizin için uygun olmayacaktır.

  • Uzun Kuyruklu Anahtar Kelime Kullanın

Anahtar kelimeler kısaldıkça kullanıcılar tarafından o kadar sık aranmaktadır. Örneğin arama yerine tek kelimeli bir sorgu yaptığınızda birden fazla kelime içeren sorgulara göre daha fazla sonuç çıktığını göreceksiniz. Uzun kuyruklu kelimeler ile daha az trafik gelse de, gelen bu ziyaretçiler daha alakalı olmaktadır. Uzun kuyruklu anahtar kelime kullanırken rekabetlerinizi kontrol etmek zorundasınız. Anahtar kelime endeksini hesaplamak için kullanılan formül şudur.

KEI = Aylık sorgu / Arama Sonucu

0 ile 10 arasında çıkan sonuç düşük, 10 ile 100 arasında çıkan sonuç orta, 100 ile 400 veya daha üstü sonuçlar ise yüksek ve aşırı rekabet anlamına gelmektedir. Uzun kuyruklu ve kısa kuyruklu anahtar kelime kampanyasını bir ara yürütüyorsanız, reklam kampanyasının negatif anahtar kelime listesine kısa kuyruklu aramaları ekleyebilirsiniz. Böylelikle popüler anahtar kelimelerin trafiği çalması engellenmiş olacaktır.

  • Anahtar Kelimeler Ekleyin Ya da Kaldırın

Semantik bir çekirdek oluşturmanız, alakalı kullanıcıları getirmeniz açısından oldukça önemlidir. Arama motorunun sonuç sayfasında daha üst sıralarda yer almak istiyorsanız ve alakasız tıklamalar ile para kaybetmek istemiyorsanız, hedef kitlenizin tüm arama sorgularını bilmeniz gerekmektedir. Bu, daha fazla web sitesi ziyaretçisine, daha fazla alışverişe, daha düşük bir CPL ‘ye neden olacaktır.

Anahtar kelime istatistiklerini düzenli olarak takip etmeniz gerekmektedir. Sizin için etkili olmayan anahtar kelimeleri kaldırın, alakalı kitleyi çeken anahtar kelimelerle benzer olacak şekilde farklı anahtar kelimeler ekleyin. Bir reklam için bir anahtar kelime kullanmak işe yarayacaktır. Ayrıca, bir negatif kelime listesi de oluşturabilirsiniz. Bu nedenle hangi anahtar kelimelerin size daha fazla kullanıcı getirdiğini iyi öğrenin. Ana listenize alakalı anahtar kelimeleri, negatif listeye ise alakasız anahtar kelimeleri ekleyin. Böylelikle CPL maliyetlerinizde bir düşüş meydana gelecektir.

  • Reklam Kopyalarınızı İyileştirin

Kullanıcılar her zaman için aradıkları ile alakalı sonuçlara bakarlar. Bu nedenle alakalı içeriği aramaktadırlar. Bu, reklam kampanya metninin açılış sayfası metni ile eşleşmesi gerektiği anlamına gelmektedir. Reklam metninde satış teklifinizi veya devam eden bir promosyon kampanyasını tanımlamalısınız. Birkaç farklı seçenek oluşturup test ederek bunlardan hangisinin daha iyi sonuç verdiğini bulabilirsiniz. Örneğin Google, bölünmüş reklam seçenekleri arasında test yapma imkânı vermektedir.

Yeni bir proje oluşturabilir ve kampanyanızı bu proje ile birleştirebilirsiniz. Bütçeyi gerçek ve test amaçlı yapılan kampanyalar arasında dağıtabilirsiniz. Sonuçları alır almaz, tüm kampanyayı teste göre uygulayabilir veya ayrı ayrı kullanabilirsiniz.

  • Gecikmiş Dönüşümleri İnceleyin

Kullanıcıların yapmış oldukları ilk ziyaret her zaman için dönüşüm garantisi vermemektedir. Genellikle dönüşüme giden yol şu şekilde özetlenebilir.

  • Sosyal medyada reklamı tıklar, siteye girer ve ayrılırlar.
  • İçeriği iyi olan bir reklam görürler, bağlantıyı takip ederler ve e-posta listesine abone olurlar.
  • E-maildeki bağlantıyı takip ederek web sitesini tekrar ziyaret ederler.
  • Bir satın alma işlemi yaparlar.

Müşterilerinizin nereden geldiği, hakkınızdaki bilgileri nasıl buldukları, hangi yolu takip ettikleri hakkında bilgi sahibi olmak için gecikmeli dönüşümleri izlemek durumundasınız. Bu aynı zamanda yolun nasıl kısaltılacağını anlamanıza ve CPL’yi düşürmeye yardımcı olacaktır. Google Analytics, gecikmiş dönüşümleri izlemek için uygun bir platformdur. Google Analytics ‘de gecikmiş dönüşümleri görebilir, tarihlerini takip edebilir, dönüşümlerin finansal açıdan ne kadar değerli olduğunu görebilirsiniz. Seçilecek gün sayısı 1-90 gün aralığı olabilir.

  • Site Dönüşümlerini Artırın

Hedef işlemi tamamlamayan her kullanıcı CPL’yi artıracaktır. Bu, site kullanılabilirliğinin düşük olduğu anlamına gelebilir. Web sitenize gelen ziyaretçiler alımlarınızı tamamlamaz ise süreç onlar için çok daha kafa karıştırıcı veya çok uzun olabilir. Aşağıdaki maddelerin web sitenizde olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.

  • Basit, mantıklı, sade ve anlaşılabilir bir yapı.
  • Tüm formları doldurmanın ve satın alma işleminin kolay bir yolu.
  • Detaylı iletişim bilgilerinin iyi görünür olması.
  •  Ürününüzü veya Hizmetinizi Geliştirin

Ürünlerinizin veya hizmetlerinizin kalitesini sürekli olarak iyileştirin. Bu, sizi rakiplerinizden ayıracak ve müşterilerinizin için ürünü satın alma konusunda sağlam bir neden olacaktır. Böylelikle sadık müşteri kazanmanız kolaylaşacak ve CPL maliyetleriniz yani müşteri kazanma maliyetleriniz düşüş gösterecektir.

  • PR Çalışması İle Marka Bilinirliğini Arttırın

PR çalışması yaparak marka bilinirliğini artırmakta lead maliyetlerinizi düşürecektir. Marka bilinirliğinin artması, pek çok yönden fayda sağlayıcı bir unsurdur. Bu sayede yeni müşteri kazanmak için çok fazla bütçeler ayırmanız gerekmez. Çünkü marka bilinir haldedir ve müşterileri doğal olarak kazanmaktasınız. Dolayısıyla yeni müşteri kazanmak için ekstra bir maliyete katlanmayacağınız için PR çalışması ile marka bilinirliğinin artması da lead maliyetlerini düşürecektir.

  •  SEO Çalışması İle Web Sitesi Trafiğinizi Arttırın

SEO çalışması, arama motoru optimizasyonu anlamına gelmektedir. Google sıralamasında daha üst sıralarda yer almak için yürütülen faaliyetlerin tümüne SEO çalışması denmektedir. Google sıralamasında daha üst sıralarda konumlanarak yeni müşteriler kazanabilir, satışlarınızı artırabilirsiniz. SEO çalışması, sitenizin organik trafiğini artırarak size yeni müşteriler kazandıracaktır. Bu nedenle yeni müşteri kazanmak için ekstra bir faaliyette bulunmanız gerekmez ve CPL maliyetleriniz düşüş gösterecektir.

  • Sosyal Medya Kullanarak Müşteri Kitlenize Kendinizi Tanıtın

Sosyal medya son zamanlarda gelişim gösteren alanlardan birisidir. Kullanıcılar bir markayı, kişiyi ya da kurumu daha iyi tanımak için sosyal medya hesaplarına bakmaktadır. Dolayısıyla sosyal medya platformlarında kendinizi doğru ifade ederek, tanıtarak yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Sosyal medya sayesinde kendinizi doğru tanıtarak yeni müşteri kazanmak için

0 cevaplar

Cevapla

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir